මිනිසුන්ව කපා කොටා ධර්මය ප්‍රචාරය කලා – පුජ්‍ය කිරිබත්ගොඩ කඥණානන්ද හිමි

Posted on July 26, 2011. Filed under: හෙළිදරව්ව | Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

චෝදනාව :
අපි දන්නවා මොහොමඩ් නබි මිනිසුන්ව මිනිසුන්ව කප කපා හැම තැනම ගිහින් ඒ ධර්මය ප්‍රචාරය කලේ.එය ධර්මය ප්‍රචාරය කලේ කඩුවෙන්.එයට අකුරු බැරි නිසා  අකුරු දන්නා කෙනෙක් ලවා කඩුවේ කොටවා ගත්තා “ඉස්ලාම්” කියල.එකේ තේරුම සාමය දැක්කද “සාමය” කඩුවට දාපු හැටි.

පොත : නුවන පාදන සිරි සදහම්
ප්‍රකාශනය :
මහ මෙව්නා භාවනා අසපුව, වඩුවාව. යටිගල්ඕවිට , පොල්ගහවෙල.
කර්තෘ : පුජ්‍ය කිරිබත්ගොඩ කඥණානන්ද හිමි (උන්වහන්සේගේ භාවනා වැඩ සටහන් උදෙසා කල දේශනා වලින් එකතුවක් )
පිටුව : 
56 


මුහම්මත් (සල්) තුමා කෘර වධකයෙක් හෝ “එයා ” “මෙයා ” යනු සදහන් කරන තරම් පහත පුද්ගලයෙකු නොවේ.එතුමාගේ ඉස්ලාමිය ව්‍යාපාරය නොරිස්සු ඇතැම් බටහිර ඉතිහාසඥයන් පවා එතුමාට පුද්ගලිකව පහත ලෙස කතා කලේ නැත.එහෙත් ධහම් කතිකාවන් පවත්වමින් විවිධ පෙදෙස් වලට වැඩම කරන බුද්ධ පුත්‍ර කිරිබත්ගොඩ කඥණානන්ද හිමි මුහම්මත්(සල්) තුමාට අපහස වනසේ ලිවිම මුස්ලිම්වරුන්ගේ අප්‍රසාදයට හේතු වූ කරුණකි.

ඉස්ලාමය හෝ මුහම්මත්(සල්) තුමා විමර්ශනය නොකළ යුතුයි යනු අපගේ අදහස නොවේ. එයට අනුගමනය කලා යුතු පිළිවෙතක් ඇත,ක්‍රමයක් ඇත.කෙනෙකු තමා ලද සාධක සහිතව ,තම අදහස් ඉදිරිපත් කොට කරුණු කීමෙහි කිසිදු වරදක් නැත..නමුත් නිකම්ම නිකම්,ආවාට ගියාට කරුණු කියා කෙනෙකුගේ නම්බු නාමයට පහර ගැසීම මහා පාප ක්‍රියාවකි. උන්වහන්සේ කි කරුණු ඇත්තද බොරුද යනු විමසා බැලීමට පෙර මුහම්මත් (සල්) තුමා කියන්නේ කව්ද යනු සුළුවෙන් හෝ වටහා ගැනීම හොදය.

එතුමාට ඇති ගෞරවය.
මුහම්මත් (සල්) තුමා එකම දෙවියෙකු වූ අල්ලාහ් ගේ අවසන් නබි වරයාය.දිවසිවරයාය.වසර 1400 ට පෙර පටන් පැවත එන මුස්ලිම් සමාජයේ නායකයාය.මහපෙන්වන්නය.අද ලොව කොටි 140 ට අධික මුස්ලිම් වරුන්ගේ ගෞරවයට හා ආදරයට පාත්‍ර වූ උතුම් වූවෙකි.මුස්ලිම් වරු ගරු කරන එතුමා තරම් ශ්‍රේෂ්ට වුත් තවත් පුද්ගලයෙකු මිහිපිට නැත.මුහම්මත්(සල්) තුමාගේ ශුද්ධ නාමය මුවින් පිට කරන සියලු මුස්ලිම්වරුන් “සල්ලලාහු ලෛහි වසල්ලම් ” යනු ප්‍රර්ථනා කරන්න අමතක කරන්නේ නැත.එපමණක් නොව එම ශුද්ධ නාමය කන වැකෙන මුස්ලිම් වරයෙක් වේනම්,ඔහුද, “සල්ලලාහු ලෛහි වසල්ලම් ” යනුවෙන් ප්‍රර්ථනා කරයි. එතුමාගේ නම ලිය මුස්ලිම් වරයෙකු පවා “සල්ලලාහු ලෛහි වසල්ලම් ” යනු හෝ එයා කෙටියෙන් (සල්) යනු හෝ නොලියා නොසිටියි.මෙම වචන මාලාවේ තේරුම “අල්ලාහ්ගේ ශාන්තිය හා සමාදානය එතුමාට අත් වේවා ! ” යන්නයි.
මුහම්මද් (සල්) තුමා ගැන මුස්ලිම් නොවන විද්වතුන්
මුහම්මද්(සල්) තුමාගේ ජීවිතය,ඉස්ලාමිය ධර්ම ව්‍යාපාරය,මිතුරන් පමණක් නොව ,සතුරන් සමගද හැසිරුණු ආකාරය වැනි බොහෝ දේ ගැන මුස්ලිම් විද්වතුන් විසින් නිම වූ කෘතීන් දහස් ගණනක් ඇත ඒ හැර, මුස්ලිම් නොවන විද්වතුන් විසින් ලියන ලද කෘතීන් විශාල වශයෙන් ඇත.එවැනි පොත් වලින් උපුටා ගත් කරුණු මෙහි සදහන් කරමු.
මහාචාර්ය K.S. රමක්‍රිශ්න රාඕ
“කෙනෙක් ශ්‍රේෂ්ට වුත් උතුම් ගතිගුණ ඇත්ත වුත්,මිනිසෙක් යනු පැවසීම පිණිස ඔහු තුල පහත සදහන් සුදුසුකම් තුනක් ඇත්තේද පරික්ෂ කර බැලීම අවශ්‍යයි.
1.. ඔහු ශ්‍රේෂ්ට ගතිගුණ වලින් සම්පුර්ණ වූ කෙනෙක් බව ඔහුගේ සමකාලින ය පිළිගෙන තිබිය යුතුය.
2.. එම වකවානුව තුල පොදුවේ මිනිසුන් ජිවත් වූ තත්වයට වැඩ මොහුගේ ජිවිත තත්වය උසස් විය යුතුයි.ගෞරවාන්විත විය යුතුයි.
3.. පසුකාලීනව මිනිස් සමුහයට නිත්‍ය ප්‍රයෝජනය සදහා වැදගත් ජිවනදර්ශයක් තබා ය යුතුයි.
මුහම්මත්(සල්) තුමා මෙම සුදුසුකම් තුනෙන් අංග සම්පුර්න වූ බවට ඉතිහාසය සාක්ෂි දරයි.මෙපනක් නොව,කෙනෙක් උතුම් වුවෙක් යනු ගෙන දැක්වීමට අවශ්‍ය වෙනත් සුදුසුකම් ඇත්නම්, ඒ සියල්ල තුලින්ද මුහම්මත් නබි (සල්) තුමාගේ උතුම් බව මානව ඔප්පු වනවාට සැක නැත.”
Muhammad -The Prophet of islam , 2nd Edition . Prof .K .S .Ramakrishna Rao ,(1979) page 13

තෝමස් කාලයිල් (Thomas Carlyle )
“වැලිකතරේ ජිවත් වුනු මෙම ස්වභාවයේ පුතුන්ගේ හදවතින් මිනිස් සමාජයට අවශ්‍ය (දේව) බියබැතිකම හා සහෝදරත්වය පිණිස වූ හද පැතිරිණි.මෙන් සියලු යහපත් ගුණ ධර්ම ලොවට සම්ප්‍රාප්ත විය ”
(ඉහත පොත , පිටුව 13 )
බොස්වත් smith (Reverend Bosworth Smith )
“මුහම්මත් නබි තුමා රටක නායකයෙක් හා ආගමික නායකයෙක්ද වෙති,එතුමා තුල එකවරම සිසර්වද,පාප් වහන්සේවද, දැකිය හැකිය .එහෙත් එතුමා පාප් වහන්සේ ලබා ඇති වරප්‍රසාද හා සම්පත් කිසිවක් නොලබා පාප් වහන්සේ කෙනෙකුගේ තත්වයේද,නිත්‍ය හමුදාව ,ආරක්ෂක භටයින් ,මාලිගා,නිත්‍ය ඉපයීම් මාර්ගයක් යනාදී කිසිවක් නොමැතිව සිසර්ගේ තත්වයේද සිටියේය,නියම දේව මග පෙන්වීම අනුව “පාලනය ගෙන ගිය බව කෙනෙකුට හිමිකම් කිව හැකි නම්,එයා මුහම්මත් නබි(සල්) තුමාට ඇත.ඊට හේතුව බලය ලබා ගැනීමට අවශ්‍ය වන පොදුවේ සිතන කිසිවක් නොලබාම සියලු බලතල එතුමාට හිමි වී තිබිණි.එහෙත් එතුමා ලබා ගත් සමාජ ශක්තිය හා බලය තුලින් සාමාන්‍ය සරලභාවය එතුමාගේ සමාජ ජීවිතයෙහි දක්නට තිබුණි.”
Life of Muhammad , Rev. Bosworth ස්මිත්
මහත්මා ගාන්ධි
“මුහම්මත් ඉතා ශ්‍රේෂ්ට දිවසිවරයෙක්,එතුමා අත්විදි දුක් වේදනා පිළිබද සටහන් කියූ මා කදුළු සලුවෙමි ”
ජෝර්ජ් බර්නාඩ් ෂෝ 
“මම එම පුදුමාකාර මිනිසාගේ ජිවන චරිතය කියව ඇත්තෙමි.එතුමා මිනිස් සමාජය විනාශයට පත් වී යාමෙන් බේරාගනු පිණිස පහල කල කෙනෙකු බව මගේ හැගීමයි.
බ්‍රිතාන්‍ය විශ්ව කෝෂය.(Encyclopaedia Britanica)
“සියලු දිවසිවරුන්ගේ හා ආගමික උපදේශකවරුන්ගෙන් මුහම්මත් නබි(සල්) තුමා ඉතා උසස් අන්දමින් ජය ලබා ගත් කෙනෙකි.”
මයිකල්, එච් හාට් (Michael .H .Hart)
“ලොවෙහි ඉතා අධික ලෙස ප්‍රසාදයට පත් වූ මිනිසුන්ගෙන් පළමුවැන්නා ලෙස මුහම්මත් නබි (සල්) තුමාය.මෙම තෝරා ගැනීම පාඨකයින්ගේ ඇතැමුන් විමතියට කරුණක් වන අතර ,ඇතැමුන්ට මහත් ප්‍රශ්නයක් වනු ඇත.එහෙත් ඉතිහාසය දෙස පක්ෂපාතිත්වයෙන් තොරව බැලු විට අධ්‍යාත්මික හා ලෞකික දෙපැත්තෙහිම විශාල ජයක් අත්පත් කරගත් මිනිසෙක් වේ නම් එතුමා පමණකි.”
ප්‍රකට ඉතිහාසඥ්ක් වූ ගිබන් (Gibbon )
” අනෙක් ආගම් කඩුවෙන් විනාශ කර දැමීම මුස්ලිම්වරුන් සතු යුතුකමකි, යන්න සත්‍යයට පටහැනි අදහසකි.මෝඩකම පදනම් කරගෙන ලියන,කියන මෙම අදහස ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට ශුද්ධ කුරානය සහ මුස්ලිම් විරුවන්ගේ ඉතිහාසය පමණක් නොව,ඔවුහු ප්‍රත්‍යක්ෂව හා නිත්‍යානුකුලව ක්‍රිස්තියානි ධර්මය කෙරේ දැක්වූ අභිමානය යනාදිය ප්‍රමාණවත් වේ.”
මෙලෙස මුහම්මත් (සල්) තුමා ගැනත් එතුමාගේ දහම් මෙහෙවර ගැනත් මුස්ලිම් නොවන්නන් දැක්වූ අදහස් දහස් ගණන් ඇත.
මුහම්මත් (සල්) තුමාගේ ජීවිතය හා මෙහෙවර
මුහම්මත් (සල්) තුමා වසර 63 ජිවත් වුහ.එයින් වසර 40 කම ගෙවී ගියේ සාමාන්‍ය,එහෙත් යහපත් ගති පැවතුම් ඇති කෙනෙකුගේ ජීවිතය මෙනි.එම කාල පරිච්ජේදය තුල එතුමා අවට සිටි සියලු දෙනාට උදව් උපකාර කරමින් කටයුතු කලා..එතුමා මිනිසුන් අතර පන නගින ප්‍රශ්න විසදුවා.සඳු දබර සමථයකට පත් කලා.එනිසාම ජනයා මුහම්මත් (සල්) තුමාට “අල්-අමින් ” (විස්වාශ වන්තයා ) “අස් සාදික් ” (සත්‍යවන්තය ) යන ප්‍රශංසනීය නම් වලින් ඇමතුවා.මෙම වසර 40 තුල එතුමා වරදක් කලා බවට,අනාචාරයේ හැසිරුණු බවට,බොරු කි බව,කාටවත් බන වැදුණු බවට, එකම එකදු සටහනක් ,සාක්ෂියක් නොමැත.

මුහම්මත් (සල්) තුමාගේ ප්‍රචාරයේ තේමාව.

මුහම්මත් (සල්) තුමාගේ ඉස්ලාමිය ප්‍රචාරක වැඩ කටයුතුවල තේමාව වුයේ ඒක දේව සංකල්පයයි.දෙවියන් එක්කෙනෙකි.ඔහුගේ නම අල්ලහ්ය.ඔහුට සමාන කිසිවක් හෝ කිසිවෙක් නැත.ඔහුට අවනත වන්න.ඔහුට පමණක් වන්දනා මන කරන්න.ඔහුගෙන් පමණක් ප්‍රර්ථනා ඉටු කරන්න. ඒ හැර මිනිසුන්,සත්වයන්,ඉර,හද,ගින්න ,ජලය ,භුමිය ,පිළිම ,පින්තුර ,ගස්,ගල් වැනි කිසිවකට නොවදින්න. මරණින් මතු ජිවිතයක් ඇත.එහිදී අප කලා හොද නරක අනුව ස්වර්ගය හෝ නිරය ලැබෙනවා ඇත. යනුවෙන් එදා ජනයා ඉදිරියේ ප්‍රකාශ කළහ.
සතුරු උවදුරු- දුක් වේදනා.
මෙම ඉස්ලාමිය ව්‍යාපාරය මක්කමේ නොකඩවා වසර 13 ම නොකඩවා කෙරිණි.මෙයා නොරිස්සු මක්කමේ පාප කාර්ම වල දී සිටි බලවත් සතුරු පිරිස නබි තුමාට අඛණ්ඩව වද හිංසා කළහ.එතුමා යන එන මාර්ගයේ විෂ සහිත කටු අතුරා තැබුවා.එතුමාගේ ශරීරයට කුණු වූ සත්ව බඩවල් දැමුවා.එතුමාට පහර දුන්නා.එතුමාගේ නිවසේ මුළුතැන් ගෙයහි පාත්‍ර වල අසුචි ගෙනවිත් දැම්ම. වසර 2 1/2 පමණ අර්ථක සමාජීය සම්බාධක වලට ලක් කොට වද දුන්නා.එතුමාව ඝාතනය කිරීමට අනන්තවරක් උත්සහ කලා.එතුමාගේ සහයක ස්ත්‍රී,පුරුෂ බොහෝ පිරිසක් ඝාතනය කලා.ඔවුන්ටද නොයෙකුත් වද දුන්නා.
මෙහිදී විශේෂයෙන් සදහන් කල යුත්තේ ,මෙම වසර 13 තුල මුහම්මත් (සල්) තුමා හා එතුමාගේ අනුගාමිකයින් පිරිස සියලු වේදනා විද දරාගෙන සිටිය මිසක් සතුරන්ට එරෙහිව කඩුවක් කෙසේ වෙතත් අගිල්ලක්වත් එසවූ නැති බව.
අවසානයේ ඔවුන්ගේ සතුරුකම් ඉවසා ගත නොහැකි වූ විට නබි තුමා තමා අනුගාමිකයින් සමග මදිනාවට සංක්‍රමණය කළහ,මදිනාවේදී එතුමා ඉස්ලාමිය සමාජ ක්‍රමයක්-රජයක් ස්ථාපිත කළහ.එහි අවට විසු යුදෙව්වන්,ක්‍රිස්තියානින් හා අනෙකුත් ගෝත්‍රිකයින් සමග සාම ගිවිසුම් ඇති කර ගත්හ,
සටන් කිරීමට අනුමැතිය.
එහෙත් එහිදී මක්කමේ සතුරු සේනාව නබි (සල්) තුමාට එරෙහිව කටයුතු කළහ.මෙසේ වසරක් එහි ගත විය.අවසානයේ වසර 14 කට පසුව සතුරන් සමග සටන් කිරීමට අනුමැතිය දුන්නේය.ඊට හේතුව ශුද්ධ කුරානයේ පැහැදිලිවම සදහන් කොට ඇත.
“යම් අයෙකුට එරෙහිව සටන් කරනු ලැබේද,ඔවුනට සටන් කිරීමට අනුමැතිය දෙනු ලැබ ඇත.ඒ ඔවුනට අසාධාරනකම් කරනු ලැබූ නිසාය.ඔවුනට උදව් කිරීමට අල්ලාහ් නියත වශයෙන්ම බලසම්පන්නය.ඔවුහු කවරකු නම්,අපගේ පරමාධිපති අල්ලාහ් යැයි ඔවුන් කි නිසා අසාධාරණ ලෙස තමා නිවෙස් වලින් පන්න දමන ලද අය වෙති.ජනයාගෙන් ඔවුන්ගෙන් එක් කොටසක් මගින් අනෙක් කොටස අල්ලාහ් නොවැලක් වුයේ නම්,ආරාමයන්,(ක්‍රිස්තියානි) දේවස්ථාන,යුදෙව් දේවස්ථාන, සහ එහි අල්ලාහ්ගේ නාමය බොහෝ සෙයින් සිහිපත් කරනු ලබන මස්ජිඩ් ආදී දේවස්ථාන සුනු විසුනු කරනු ලබන්නට තිබුණි.(අල්-කුරාන් 2:39:40)

මෙසේ අල්ලාහ්ගේ අනුමැතිය ලැබීමෙන් පසුවයි,මුහම්මත් (සල්) තුමා සතුරන්ට එරෙහිව ක්‍රියා කලේ.එත් ඉස්ලාමය ප්‍රචාරය කිරීමට නොවේ.තමාගේ හා තම අනුගාමිකයින්ගේ ආත්මාරක්ෂාව වෙනුවෙනුත්,පාප ක්‍රියාවන් තුරන් කිරීම වෙනුවෙනුත්ය.

එම සටන් වලදී පවා මුස්ලිම්වරුන් පිළිපැදිය යුතු විනයානුකුල කරුණු ගෙන දැක්වීමට එතුමා අමතක කලේ නැත.

“ඔබ කිසිවකුට වංචා නොකරන්න,නොරවටන්න,පොරොන්දු කඩ නොකරන්න,කිසිවෙකුගේ අවයව නොකපන්න,දරුවන්,කාන්තාවන් හා මහලු අය ඝාතනය නොකරන්න, ප්‍රයෝජනවත් ශාඛා නොකපන්න,ඒවාට ගිනි නොතබන්න,වැදුම් පිදුම් වල නිරතව සිටින පුජකවරුන් හා සාමාන්‍ය වැසියන්ට කරදර නොකරන්න,ඔවුන් සතුරුකම් කිරීමෙන් වැලකුනොත් ඔබද සටන් කිරීම නවත්වන්න ” 


මෙසේ කොන්දේසි දමමිනුයි මුහම්මත් (සල්) තුමා තම අනුගාමිකයින්ට සටන් කිරීමට අනුමැතිය දුන්නේ.මේ සියලු කාරණා ඉතිහාස ග්‍රන්ථ වල සටහන් වී ඇත.
අසත්‍ය චෝදනා.

ඉහත කරුණු දෙස බලන විට කිරිබත්ගොඩ කඥණානන්ද හිමියන්ගේ චෝදනාවෙහි ඇත්තක් නැති බව කටත් වැටහෙනවා වසර 14 ක්ම සතුරන්ට එරෙහිව ඇගිල්ලක් වත් එස වූ නැති, මක්කාව හා මදීනව හැර වෙන තැනකට නොගිය මුහම්මත් (සල්) තුමා ” මිනිසුන්ව කඩුවෙන් කපා හැම තැනම ගිහින් ඒ ධර්මය ප්‍රචාරය කලේ,” යනුවෙන් කීම ඇත්තක් තිබේද?

” අකුරු නොදන්නා මුහම්මත් (සල්) තුමා තම කඩුවෙහි ඉස්ලාම් යනු කොටවා ගත්තා.” යැයි කීම සාධක රහිත චෝදනාවකි.මුසාවකි, බුද්ධ පුත්‍රයාණන් මෙසේ චෝදනා කිරීමට පෙර සොයා බැලුවේ නම්,සත්‍ය දැන ගන්න තිබිණි.
ඇත්ත වශයෙන්ම , අපි උන්වහන්සේට දොස් නොනගමු.ඉතිහාසය නොදත්,නැතිනම් ඉතිහාසය විකෘති කොට ලියු කව්දෝ කෙනෙකුගේ අදහසක් බලා උන්වහන්සේ තමන්ගේ සොයා ගැනීමක් ලෙස ඉදිරිපත් කොට ඇත.තමන් ජනප්‍රිය වීමට හෝ තමන්ගේ පොත් විකුණා ගැනීම සදහා මේ ආකාරයට අසත්‍ය තොරතුරු පල කරමින් ලාභ ලබන්නෝ එමටය.මෙය වැරදිය.
අපි උන්වහන්සේගෙන් පමණක් නොව සියලු අයගෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ ,මුහම්මත් (සල්) තුමාව පිළිගැනීමට හෝ ප්‍රතික්ෂේප කිරීමට එතුමා ගැන මනා දැනුමක් ඇති කර ගන්නා ලෙසයි, සත්‍ය කවදත් කොතනකදිත් සත්‍යම වෙයි.

Make a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

12 Responses to “මිනිසුන්ව කපා කොටා ධර්මය ප්‍රචාරය කලා – පුජ්‍ය කිරිබත්ගොඩ කඥණානන්ද හිමි”

RSS Feed for yarsaad Comments RSS Feed

ඔහුගෑන හොද කියන්න තිබුනා අරබි කරයේ අව් රුද්දක් විතර සිටියනම්

බලන්න අප බුදු රජුන් ගේ ධර්මයේ අසිරිය….

යර්සාද් යනු මුස්ලිම් භක්තිකයෙකි….ඔහු තදින්ම ඔහුගේ දෙවියන් අදහයි…එසෙනම් ඔහු බොදු ග්‍රන්ථ කියවන්නේ ඇයි? ඔහු අප ධර්මයේ වැරදි සොයයි….නමුත් එවැනි හිස්තැන් අප ධර්මයේ නැත….ඔහුට කල හැක්කේ ඔහුගේ ධර්මයේ අපට වැරදුනු යැයි සිතා සිටින තැන් පෙන්වීම පමනි…

නමුත් මෙහි වැරද්දක් නති බව ඔහුම ඔප්පු කර හමාරය…

1. “අපි දන්නවා මොහොමඩ් නබි මිනිසුන්ව මිනිසුන්ව කප කපා හැම තැනම ගිහින් ඒ ධර්මය ප්‍රචාරය කලේ.එය ධර්මය ප්‍රචාරය කලේ කඩුවෙන්.”————–>>

යර්සාද් ගේ ලිපියෙන් “අවසානයේ වසර 14 කට පසුව සතුරන් සමග සටන් කිරීමට අනුමැතිය දුන්නේය”

හේතුවෙන් පලක් නැත…ඔහු සටන් කර ඇත. එකල සටන් කරානම් ඒ කඩුවෙන්ම තමයි..

2..එයට අකුරු බැරි නිසා අකුරු දන්නා කෙනෙක් ලවා කඩුවේ කොටවා ගත්තා “ඉස්ලාම්” කියල.එකේ තේරුම සාමය දැක්කද “සාමය” කඩුවට දාපු හැටි ————->>

සටන් කල කෙනෙක්ට මෙය කල නොහකිද?

බොර දියේ මාළු බාන ඔබ වැන්නවුන්ට තේරුම් කර දීම හෝ තේරුම් ගැනීමට අපහසුය.

1. යුද්ධ කල බව සැබෑය.එය තම අනුගාමිකයින්ගේ ආත්මාරක්ෂාව වෙනුවෙන්ය. සාධාරණත්වය වෙනුවෙන්ය.එය පැහැදිලිවම සදහන් කොට ඇත.

ඔබ අදහන බුදු දහමට අනුව හිංසාව වැරදිය විය හැක.යුද්ධයකදී මිය යන සොල්දාදුවා අපාගත වන බව බුදුන් වහන්සේ පැහැදිලිවම දේශනා කොට තිබේ.
එසේ නම්, බුදු දහමට පටහැනිව යමින් සංඝයා වහන්සේලාගේ ආශීර්වාදය ඇතිව ඊලාම් යුද්ධය නිම කලේ මන්ද ?ඔබ කියූ ආකාරයට අපක්ෂපාතිව බලන විට එයද වරදකි. ඔබ එය අනුමත කරනවද ?
නමුත් හිතා මතාම තම අසාධාරණයක් වේ නම්, එයට විරුද්ධව යුද්ධ කිරීම සාධාරණය. ඉස්ලාමය එයට අනුමැතිය දී තිබේ.

2. යුද්ධය අනුමත කලේ වසර 13 පසුවය. ඉස්ලාමය ආරම්භ වුනේ වසර 13 කට පෙරය. ඉස්ලාමය ආරම්භ වුනේ මුහම්මත් (සල්) තුමාණන් 40 වන වියෙද්යි.මක්කා ජීවිතය වසර 13 කි.මදිනවේදී පටන් වසර 13 කට පසු යුද්ධය ඇති වුනි.එනම්,යුද්ධ කිරීමට වසර 20 කට පෙර ඉස්ලාමය පහල වුනි.
ඔබ වලිගය පාගාගෙන ඇත.එබැවින් ඉස්ලාමය කඩුවෙන් ආරම්භ වූ බව කීම පැහැදිලිවම මුසාවකි.
මුසාවාද වේරමණී…. සිල් පදය බිද දැමීමකි.

මා ඉස්ලාම් භක්තිකයෙක් බව සාඩම්බරයෙන් පවසමි. ජේසුස්,මෝසස්,හිබ්රු,යුදෙව් ගැනද ඉස්ලාමය අපට උගන්වයි, එබැවින් මාහට වෙනත් දහමක් ගැන හැදෑරීම අවශ්‍ය නොවේ. ඔබ කියූ පරිදි ධර්මයේ වැරදි මා සෙව්වේ නැත,ඉස්ලාමය ගැන නොදන්නා තොරතුරු පැවසිමන් වැලකි තමන්ගේ ධර්මය ගිහියන්ට උගන්වන්නේ නම් මැනවි.

මම බුද්ධ ධර්මය අනුගමනය කරන්නෙක්මි..මා හට ඔබගේ ධර්මයෙන් හෝ ජේසුස්,මෝසස්,හිබ්රු,යුදෙව්

හෝ ඔබ ධර්මයට අදාල කිසිවෙකුගෙන් පලක් නැත…මා ඔබ මෙන් අන් අගමික පොත් කියවන්නෙද

නැත…

මක් නිසාද යත්,මා ධර්මය අවබෝදය පිනිස මිස,ඔබේ මෙන් ඇදහීමට නොවන නිසාය…ඔබ අදහයි…මා

අවබෝධ කර ගැනීමට උත්සාහ කරයි…එහිදී මට මේ ශරීරය කවදා හෝ කුනුවී බිමට පස් වෙනවා යැයි

අසනවිට,අතිවන්නේ අසාව අඩු වීමකි..නමුත් ඔබ කවදා හෝ දෙව්යන් ලගට යාමට ආසාවෙන්

බලාපොරොත්තුවෙන් සිටියි..නමුත් ඔබ විස්වාස කරන දෙය කෙරෙහි ඔබට යම් සැකයකුත් අති බව

පෙනෙයි…ඔබ වෙනත් අගමකට අයත් පොත් කියවන්නෙ එම නිසා නොවේද?

ඒසේම යම් ආගමික ගටුම් කාර්‍ර තත්වයක් ඇතිකිරීමේ ආසාවක් ද ඔබ තුල අතිබව ඔබගේ මෙමෙ ලිපියේ

මාතෘකාවෙන් පෙනෙයි..

කෙසේ වුවද ඔබ ඔය කියන කරුනු ඉගෙන ගැනීමට හෝ ඔබගේ සාස්තෘන් ගේ අතීතය සෙවීමට හෝ

කිසිදු වුවමනාවක් නොමැත…(ඔබට මෙන් )

වලිගය පෑගී ඈත්තේ ඔබටය..”ඉස්ලාමය ආරම්භ වුනේ මුහම්මත් (සල්) තුමාණන් 40 වන වියෙද්යි”

මේසේ ආගමක් ඇතිවන්නේ කෙසේද? ඔබට ඔබ දර්මය තුලින් ගවේශනයක් කල නොහැක.ඔබට කල

හැක්කේ කිසිවෙක් කියු දෙයක් විස්වාසකිරීම පමනි..ඔබ අසා හෝ ඔබ අගමේ ග්‍රන්තයක තිබුනි නම් අප

කිසි දිනක සටන් නොකලෙමු , කියා,ඔබ එය ඉදිරියට දමමින් අද මා සමග තර්ක කරනු ඇත…

ඔබද මෙසේ සදහන් කර ඇත

“යුද්ධයකදී මිය යන සොල්දාදුවා අපාගත වන බව බුදුන් වහන්සේ පැහැදිලිවම දේශනා කොට තිබේ”

මෙවැනි ප්‍රකාශයක් කරන්නේ නම් ඔබද එය සදහන් වන තැනද ඉදිරිපත් කල යුතුය…

“බොර දියේ මාළු බාන ඔබ වැන්නවුන්ට තේරුම් කර දීම හෝ තේරුම් ගැනීමට අපහසුය.”

මට ඔබ ගැනද කීමට ඇත්තේ මෙයමය…

ඔබ ඔබේ ධර්මය අනුගමනය කිරීම ගැන මට ප්‍රශ්නයක් නැත.මා ලිපියේ සදහන් කර ඇත්තේ වැරදි නිවැරදි කිරීමකි. උක්ත ලිපියේ සදහන් කර ඇති දෙයට අවධානය යොමු කරන්න.ඔබ කියූ ආකාරයට ආගමික ගැටුමකට මුල පුර ඇත්තේ ඒ කිරිබත්ගොඩ හිමියන් බව පැහැදිලි වේ.මන්ද, තම දහම හැර ඉස්ලාමය ගැන බණ කියන්නේ මන්දැයි මා නොදනිමි.

ඔබ කියූ ආකාරයට ශරීරය කුණු වී යන බව අසන විට දැනෙන්නේ ආසාව අඩු වීමකි.ඔබගේ බුදු දහමට අනුව ඔබ එය පවසයි.එසේ නම්,බෞද්ධ බික්ෂුන් තනතුරු,මාන්තර පස්සේ දුවන දේශපාලන හා අන්‍යගමික තොරතුරු ඇතුලත් කරමින් පොත් විකුණමින් ජනප්‍රිය වීමට උත්සාහ ගන්නේ මන්දැයි මා නොදනිමි.
බුදු දහමට මා ගෞරව කරමි.එය පිළිපදින ඔබද මා හා සංවාදයේ දීම ගැන ස්තුතිවන්ත වෙමි.පවත්නා සමාජය මාකට් වීම නිසාදෝ, ද දැන් බණ වෙළද භාණ්ඩයක් ලෙස කරලියට පැමිණි තිබේ.මේ ආකාරයට නැති දෙයක් උලුප්පා දැක්වීම අලෙවිකරණ උපාය විය හැක, නමුත් මෙය ආගමික රාමුවක් තුල වීම නිසා තත්වය බැරෑරුම්ය. ඔබට පැහැදිලි බව සිතමි.

මේ ජීවිතය එක වරකි.මරණයෙන් පසු සදාකාලික ජීවිතයකි.එය අපාය හෝ ස්වර්ගය වේ. මේ ජිවිතේ වරදක් කල නම් නිසැකවම අපාගත වේ,මුසාව,කේලම් කීම,සොරකම්,හොර සබදකම්, වැනි දේට ඉතා දැඩි දඩුවම් ලැබේ.එබැවින් හැකිතාක් මේවායින් වැලකි සලාත් කරමින් ස්වර්ගය අත්කර ගන්නට උත්සාහ ගත යුතුය.
අනෙක් කරණය ඉස්ලාමය විශ්වාසය මත පදනම් වේ,එය අංග හයකින් සමත්විත වේ. එය විස්වාශ කරන්න මුස්ලිමෙකු වේ. එබැවින් තර්කයක් නැත.

අවසාන කරුණ සංයුක්ත නිකායේ XLII වැනි යෝධාජීව සූත්‍රය හි පැහැදිලිවම සදහන් කොට තිබේ.

ඔබ සිතන ආකාරයට මිනිසුන් මැරුණු පසු දෙවියන් වහන්සේ ලගට යනවානම් මෙතෙක් කල් මැරුණු මිනිසුන් දෙවියන් වහන්සේ ලගට ගොස් දැන් දෙවියන් වහන්සේට හිදීමට පවා එම ස්ථානයේ ඉඩක් ඉතිරි වී ඇතිදැයි අප සිත් තුලනම් පැනයක් මතු වේ. එයට එයට හේතුව බුදු දහමේ ගනන් කළ නොහැකි තරම් කල්ප ගණනක් ඈතට දිව යන මිනිස් ඉතිහාසයක් විස්තර කෙරේ. දවසට මේ ලෝකය තුල මැරෙන මිනිසුන් 1000 බැගින් ගියත් මේ ක්‍රි ව 2000 තුලදී පමණක් මිනිසුන් කොපමණ ප්‍රමාණයක් දෙවියන් ලගට යන්නට ඇත්ද?.

තවද මිනිසුන් දෙවියන් ලගට යන්නේනම් සතු යන්නේ කොහාටද?

මට පෙනෙනා අයුරින් ඔබ නිවැරදි බව පෙන්වීමට ඔබ බුදු දහම තුලින් යම් යම් කොටස් උපයෝගී කොටගෙන ඇත. නමුදු බුදු දහමේ හරය ඔබ හරිහැටි වටහාගෙන නැත. මේ අඩවි වලින් විස්තර හොයා ගන්න.

තවද මම මෙම කොටසටත් පිලිතුරක් දෙමි

(ඔබ කියූ ආකාරයට ශරීරය කුණු වී යන බව අසන විට දැනෙන්නේ ආසාව අඩු වීමකි.ඔබගේ බුදු දහමට අනුව ඔබ එය පවසයි.එසේ නම්,බෞද්ධ භික්ෂුන් තනතුරු,මාන්තර පස්සේ දුවන දේශපාලන හා අන්‍යගමික තොරතුරු ඇතුලත් කරමින් පොත් විකුණමින් ජනප්‍රිය වීමට උත්සාහ ගන්නේ මන්දැයි මා නොදනිමි.)

ඔබ ඉහත සදහන් කරන ලද දෙය ඔබ නොතේරෙන කමින් ලියන ලද්දකි.
බුදු දහම තුල විනය සූත්‍ර අභි ධර්ම යනුවෙන් පිටක තුනක් ඇත. මෙහිදී විනය පිටකයේදී සංඝයා වහන්සේලාට බොහෝ සෙයින් විනය නීති පණවා ඇත. බුදු සමයේදීද අධර්මිෂ්ඨ සංඝයා වහන්සේලා සිටි බවට සාධක ඇත. දෙවුදත්තර ඉන් එක් අයෙකි. එවැනි භික්ෂුන් අද පවා සිටින බව මමද පිලි ගනිමි. නමුත් එය බුදු දහමේ හරය වබ ඔබ කිසිවිටෙක නොසිතන්න.

සංඝයා වහන්සේ නමකගේ අවසාන උත්සාහය විය යුත්තේ මිනිසුනිට නිවන අවබෝධ කිරීම හා තමන්ද නිවනට යෑම වේ.

නිවන අවබෝධ කර ගත හැකි මාර්ගය බුදු දහමේ දෙන්වා දී ඇති අතර ඒතුල මිනිසුන්ට නීති පණවා නැත.

http://www.puvathlanka.com/NEWS/img/balumgala/sobithahimi.html oya bana kiyana ayata kinna anunge reddhen thamange vili vahaganna epa kiyala..

I think Mohomad Nabi is a good person. but I’m not sure abot his followers.

watchlanka.com balannna

api svamin vahansela adahanne netaa….

fasly තැනැත්තා මෙහි දමඇති link එක ඔහු බලපොරොත්තු චන්නේ කුමක්ද කියා අපි නොදනිමු


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d bloggers like this: